A szerzőről

Sajnos vagy szerencsére, de én még szoktam olvasni. Írok is olykor ezt-azt. Hogy pontosan mit, az az alábbiakból kiderül.

Most olvasom...

Kulcsszavak

ady endre (1) agatha christie (1) agave (3) alexandra kiado (4) arthur golden (1) bulgakov (2) cormac mccarthy (1) csernus (2) csoóri sándor (1) czakó gábor (1) daniel defoe (1) david e. hoffman (1) dino buzatti (1) douglas adams (1) dr ambrus péter (1) egyéb (14) erich maria remarque (1) eric berne (1) europa kiado (26) ezoterika (2) fantasy (16) ferber katalin (1) gardonyi geza (3) george orwell (1) gesta kiadó (1) harriet beecher stowe (1) helikon kiado (7) horn gyula (1) hugh laurie (1) huntington (1) hvg kiadó (1) ifjúsági (1) ismeretterjesztő (5) j. d. salinger (1) j. k. rowling (7) jaffa kiadó (4) james redfield (1) játék (1) joel bakan (1) john le carré (1) john perkins (1) jókai (1) joseph heller (1) kafka (1) kepes andrás (1) kondor vilmos (1) kortárs (1) közélet (5) kráter kiadó (1) krimi (10) krúdy gyula (1) külföldi (66) lőrincz l lászló (1) l harmattan (1) magveto kiado (3) magyar (43) márai (6) márquez (2) max brooks (1) méhes györgy (1) mikszáth (3) milan kundera (1) mora kiado (1) móricz (1) neil gaiman (1) nemeth laszlo (1) nick cave (1) olajos péter (1) orban viktor (1) ottlik geza (1) paulo coelho (4) ponyva (18) pszichológia (6) rachel carson (1) rejtő jenő (2) rhonda byrne (1) robert b cialdini (1) robert merle (2) robin cook (3) rodney stone (1) romsics ignác (1) sólyom lászló (1) sorozat (25) stephen king (14) sylvia plath (1) szakirodalom (16) szalai vivien (1) századvég kiadó (1) szépirodalom (48) szerb antal (1) tari annamária (2) tolsztoj (1) történelem (5) ulpius ház (2) umberto eco (1) vámos miklós (1) wass albert (1) webes link (1) Címkefelhő

könyvespolc RSS

Veronika meg akar halni

2012.02.16. 10:01 :: eMBé

Soha ne mondd, hogy soha! Tekintve, hogy A zarándoklat és a Tizenegy perc után tele lett a hócipőm Coelho-val, tettem egy hallgatólagos fogadalmat, hogy ha csak cigánygyerekek nem potyognak az égből, könyvet a brazil írótól én ezután a kezembe nem veszek. A Moly, pontosabban egy Coelho-hoz kapcsolódó kihívás azonban keresztülhúzta a számításaimat.

Azért feszélyez ez a helyzet, mert nem tudok nem szembenézni azzal a ténnyel, hogy - ha el nem is adtam a lelkem, de mindenképpen - korrumpálható vagyok: a kihívás teljesítéséért ugyanis egy annyira szép plecsni jár, hogy akármennyire húztam is fel magam a korábbi történetein, most nem tudtam megállni, hogy el ne kezdjem egy újabb regényét.

Először A győztes egyedül van-t szerettem volna elolvasni, de mivel nem volt meg a könyvtárban, úgy döntöttem, a Veronika meg akar halni lesz a szerencsés kiválasztott. Közismert regény, nem is hosszú, ráadásul a környezetemben mások is dicsérték már. Nagy kockázatot nem vállalok vele, gondoltam.

Már-már Dulifuli dacosságával és fenntartásaival volt határos az, amilyen hozzáállással elkezdtem olvasni - és valószínűleg ez játszott közre abban, hogy a végére nagyon megszerettem. Ez ugyanis a korábbi Coelho-regényeimhez képest egy kifejezetten jó könyv, kedves történet volt!

Jó az alapötlete, életszerűek a karakterei, és a mögöttük felépített háttértörténetek, van íve a regénynek (még ha nem is túl nagy), és általában véve hihető az egész. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az "asztrálutazós" résznél elkezdtem húzni a számat, mert szerintem pont nem hiányzott volna egy ilyen transzcendens rész ebből a történetből, na de, ha az ember Coelho-t olvas, számoljon az ilyen kockázatokkal, nem?

Így utólag kicsit sajnálom, hogy 220 oldal után véget ért a könyv. Egy elmegyógyintézet, mint helyszín ennél biztos több mesélnivalót rejt magában, lett volna még szerintem potenciál ebben a történetben, bár kétség kívül így is kerek egészet alkotott. Örülök, hogy elolvastam.

Szólj hozzá!

Címkék: külföldi paulo coelho szépirodalom

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvespolc.blog.hu/api/trackback/id/tr874118127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása